måndag 1 juni 2009

Första Harrfisket i år













Äntligen !
Nu har jag varit ute hela helgen, i min nyinköpta husvagn.
Det var en riktig kanonhelg, varmt, lugnt och skönt.
Fisket var bra, fick ett 20 tal harr, de flesta av dom var godkända.
Lite svårfångade var dom, var tvungen att få flugan perfekt för att dom skulle ta. Men det var bara kul för det blev en utmaning att försöka lura dom, när dom var upp och visade sig. Hade lite problem att hitta rätt fluga till en början.
Men efter att fått upp några, kollade jag vad dom hade i sig. Det visade sig att dom var fulla med getingar. Då blev det lite enklare.
Fisket blev förlagt till morgon och dagtid, senare på kvällen blev det helt dött. Provade ett antal flugor under de sena kvällstimmarna, men inget jag hade på funkade.
Nu ser jag bara fram emot nästa tur.
Skitfiske på er alla fisketokar där ute.

Inga kommentarer: