onsdag 9 juli 2008

Det var ju harr jag skulle ha !

Hej igen.
Nu är jag vid min harrfors, men det är något som inte stämmer.
Har aldrig fått öring här förr, men nu har jag fått 10 st på ca 3 hg, och inte en enda harr har synts till. Dom måste ha planterat i öring här nyss.
Jag hoppas verkligen inte detta kommer att inkräkta och förstöra harrfisket här, för det har varit ett himla bra harrvatten förr.
Jag var här för knappt två vekor sedan och fick en hel del harr.
Jag hoppas harren kommer in nu mot kvällen annars blir jag besviken.
Sen har jag hunnit med och doppa mig lite med. Skulle bara vända mig om och gå in mot land för att byta ställe, då hände det, det låg en stor sten precis framför mig som jag inte uppmärksammade och plums så låg jag där med hela huvet under vattnet. Det här skulle man väl inte berätta egentligen men det bjuder jag på.
Det var ju i alla fall varmt i vattnet och glasögonen blev ju rena och jag blev piggare.
Nej nu lär jag ner och forsätta nöta.
Vi syns igen

3 kommentarer:

DAYTRADING sa...

Fin öring,torrfluga? Jaha du inventerade botten du också, jag gjorde också en riktig piruet i Byske älven med mobiltelefon och allt, laxlöparn skrattade sig "harmynt", man ska då få göra allting själv,skratt.

hormen sa...

Ja man måste ju se vad som händer där under ytan.

hormen sa...

Flugan var en rödmyra.