söndag 6 juli 2008

En kall och blåsig dag

I dag blev det en tur till min öringssjö. Dit jag brukar fara med jämna mellanrum.
Det blåste snålt och kom några regnstänk. Endast 8-9 grader.
Jag lade ut ett spö med flöte och mask sen tog jag det andra och gick runt och kastade lite.
Men det verkade hel dött. Så jag satte på ett flöte till med powerbite på det andra spöet och satte mig och tog lite kaffe och en macka.
Timmarna gick och inget hände, men till slut började dock det ena flötet doppa och drog iväg.
Men det blev bom på den. Men upp och bytte mask sen ut igen och då lyckades jag lura den, en vackert färgad öring på ca 8-9 hekto.
Sen blev det bom på en till och sen blev det dött igen. då gav jag upp.
Gårdagen tillbringade jag i Björbo och Dalälven med flugspöt på jakt efter harr.
Men det verkade hopplöst bara ett par små stackare.
På kvällen bytte jag fors till en lite mindre mer svåråtkomlig där inte många verkade fiska.
Det började lika där med bara smått, men sen lyckades jag få in flugan i bakvattnet bakom en stor sten. Då sög det i lite bättre, landade en harr på ca 35 cm.
Fler inlägg kommer nog inom kort.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej där min vän...

Jag tror att det där är mycket rogivade och fiska...
sedan ta och grilla fisken e ju så gott och en sådan fin belöning de blir och mätt i magen blir du med.
:-)
Kram Maria!