torsdag 10 juli 2008

Dom kom till slut

Hej !
Ja dom kom igång till slut harren.
Fick några enstaka först under kvällen, tänkte ge upp vid 22:00 tiden för det var så segt, då hade öringen också slutat ta. Men envis som jag är så nötte jag vidare efter ett par koppar kaffe med tilltugg.

Det var ju tur att man är lite tokig och nötte vidare, för vid ca 23:30 drog det igång på allvar.
Ja jag fick vara med om en vakfest utan dess like uppe på blankselet.
Fick massor av harr några öringar till och en id på ca: 6-7 hg.
Dom riktigt stora syntes inte till men det var en hel del godkänd fisk ändå.
Harren var väldigt runda och fullmatade. Dom flugor som gick bra var rödmyra, superpuppa (lila), men bäst gick det med haröra med guldhuvud.
Ja nu dröjer det tyvärr ett tag innan jag kan åka dit igen, men det bär snart iväg till Jämtland fjällen till ett annat av mina absoluta favorit ställen med härligt öringfiske.
Det ska bli himla roligt att komma dit igen för det var några år sedan nu.
Men det är den 19 juli det, så något mer fiske blir det säkert före det.
Skitfiske på er alla fisketokiga.


Haröra med guldhuvud









Inga kommentarer: