fredag 5 augusti 2011

3/8-11

Hej igen !
Det blev en fisketur i värmen.
Jag tog båten och åkte ut till en vassrugge, solen gassade men det fläktade lite lagom så det var rätt skönt ute på sjön.
Redan i andra kastet högg en mindre gädda som jag återutsatte för att den skulle få växa till sig några år. Efter ytterligare några kasst fick jag en fin abborre.
Sen flyttade jag mig en bit längre bort vid vassen. Även där krokade jag två mindre gäddor som fick sin frihet åter. Sedan fick jag en fin abborre till och ett antal mindre.
Rodde sen vidare ett stycke bort genom ett nor och in i en liten vik där jag fått ett par fina gäddor tidigare i sommar. Först var det helt dött, men sen lyckades jag lura några abborrar. Åkte lite längre in mot land, då såg jag en större gädda som jagade inne i vassen. Jag kastade genast dit. En stor plog kom efter min spinnare.
Jag tänkte att nu smäller det, men hugget uteblev, detta upprepades flera kasst men den ville inte ta. Jag bytte till en liten vobbler men den ville han över huvudtaget inte bry sig i. Jag provade några andra ställen utan resultat, för att sedan åter testa den luriga gäddan.
Satte på min favorit spinnare igen, samma procedur som förut, den följde efter men vände, gjorde många kasst och samma sak hände varje gång.
Så jag tänkte att den här gången var det hans tur att vinna. Men jag tänker återkomma för att se om den står kvar och försöka lura den.
På lördag kommer min son ner och hälsar på för att pröva fiskelyckan, sist vi var ut hade vi vädrets makter emot oss. Då blev det endast en abborre. Det ska vi försöka ändra på denna gång.
Det kommer en rapport på hur det gick.
Skitfiske på er !

Inga kommentarer: