lördag 6 augusti 2011

Gäddfiske

Det blev en lyckad dag med grabben på sjön. Ett tag såg det ut som vi skulle få oväder igen, som förra gången. Men sedan sprack det upp lite lagom. Fångsten blev 5 st gäddor, var av den största på ca 5 kilo som grabben landade.
Först sa han att han satt fast så jag slog av motorn och stannade. När jag var på väg att åka mot där draget fastnat började det röra på sig.
Då förstod jag att det var en skaplig gädda som satt på kroken och inget bottennapp. Det tog en bra stund innan han fick in den till båten så vi fick se hur pass stor den var. Sedan gjorde kämpen på kroken några rejäla rusningar för att försöka ta sig loss. Men den satt rejält krokad så det var aldrig någon fara.
När den till slut mattats ut kunde jag håva den utan problem. Grabben sken som en sol och fick den berömda fiske frossan. Sen sa han att han att han inte ångrade att han åkte hit trots det något dåliga vädret som var i morse. Han hade faktisk tänk tanken att inte åka, med tanke på det oväder vi råkade ut för förra gången han var ner. Det var hans största fisk någonsin. När vi tog ur den hade den en hel kräfta plus två klor i sig.
Tack för en härlig dag Grabben.
Jag tror nog han kommer ner snart igen :)
Återkommer nog snart igen här med mer fiskerapporter.
Skitfiske på er alla !

1 kommentar:

Anna sa...

Stolt som en tupp var han när han berättade om äventyret!